mandag den 24. august 2015

Chinooks første rigtige svømmetur mm.

Jeg havde for en gang skyld besluttet mig for at træne med én hund ad gangen, hvilket jeg desværre ofte undlader af bekvemmelighedsårsager. Resultatet udeblev ikke, for stik mod al forventning sprang Chinook i vandet og svømmede uden at jeg nåede at gøre brug af den dummy, som jeg ellers havde med til at lokke lidt med. Selv om jeg kun havde min telefon med ville jeg jo gerne have et par billeder af denne "milepæl", så dummyen kom alligevel i brug et passende antal gange, hvor det lille kræ racede  i vandet i høj fart.

Chinook stod lidt vel højt i tændingen, så det blev ikke til fine afleveringer, som vi ellers har fået os klikket frem til, men da dagens træningsmål var at komme ud at svømme, måtte det være sådan. Efter svømmeturen kom jeg et øjeblik i tvivl om hvorvidt Chinook er farveægte, for håndklædet blev meget tæt på sort, da jeg tørrede hende :o)
Chinook blev puttet i bilen, hvorefter Frida fik en række markeringer på vandet, hvor hun lige skulle genopfriske det der med at aflevere, inden hun rystede sig. Det endte nu også vældigt fint for den gamle, så alt i alt var det en god lille eftermiddagstur til Hald sø.
Jeg beklager den dårlige billedkvalitet, men sådan går det når man træner alene og kun har medbragt en telefon. 
I de forgangne uger har vi naturligvis trænet videre og det mest spændende på den front er nok at vi har kombineret dut m. frys med hold dummy, så vi nu er tæt på en god aflevering. Jeg har også været til træning i DcH for første gang, som var uden hund.
Det væsentligste siden sidst er helt sikkert at de sorte har overnattet  en enkelt nat  hos Chivas og Line har været forbi resten af ugen for at passe hunde, mens jeg var på bukkejagt i Sverige, hvor jeg iøvrigt ikke fik skudt en buk, men til gengæld så en masse dåvildt. Jeg er overbevist om at det har været dejligt at være hund, mens jeg var væk, for Line har både lavet klikker- og miljøtræning, så selv om vi ikke har været til træning hos hverken Brown Hunt eller DcH er Chinook blevet aktiveret og Frida har fået lidt tiltrængt ro :o)


Ingen kommentarer: