fredag den 1. april 2011

Pokkers også

Alle der kender mig og mit forhold til de firbenede, ved at hunde ikke må komme i sofa og seng hjemme hos mig. Så derfor er jeg heller ikke ligefrem stolt over dette indlæg, men da det jo kommer frem før eller siden, kan jeg lige så godt selv fortælle om det (man kalder det vist for "damage control").
I den sidste uges tid har jeg kunne se, at der temmelig sikkert er en hund, der har taget sig en formiddagslur i sofaen mens jeg har været på arbejde. Da de sorte hundehår i sofaen teoretisk set kunne komme fra mine bukser, efter at jeg har siddet på gulvet og jeg ikke set en hund i sofaen, har jeg valgt ikke at gøre mere i den sag. Men da jeg lige efter midnat i nat, vågnede ved at jeg havde det helt vildt varmt opdagede jeg at Freja havde sneget sig op i sengen og lå under dynen og snorksov, var jeg nødt til at tale med store bogstaver.
Når den slags sker begynder jeg selvfølgelig at tænke på, hvad der har været anderledes i den sidste tid, for måske at kunne finde en plausibel forklaring. Det eneste jeg kan komme i tanke om er at Freja har været passet et nyt sted, mens jeg var ude at rejse i sidste uge. Men selv om de har en mere afslappet holdning til hunde i møblerne hos Lis og Leif, er jeg helt sikker på at de ikke har lært hende den slags. Hvorvidt hun selv har lært noget af at kigge på de to tollere er ikke vel ikke umuligt. En ting er dog sikkert: Det er noget vi skal have gjort noget ved i en fart og efter vores instruktørdag i lørdags er det oplagt, at forsøge med nogle delmål og jeg har tænkt at lave 1 eller 4 af dem, men det vil jeg vende tilbage til, når jeg har besluttet hvordan det kommer til at foregå.

2 kommentarer:

Lis sagde ...

Også god 1. april til dig, Martin :-) Vi prøvede at lære hende at hoppe op i sofaen, men hun var simpelthen for tungnem, den sorte pølsepanter :-)

Anonym sagde ...

Tja - du må ha' en tyndere dyne, så du ikke kommer til at svede så meget(-:) Mor