søndag den 23. oktober 2011

Jagt uden hund, pasning og mere jagt

Sidste weekend var jeg af forskellige årsager på jagt uden hund i Ulbjerg. Det var godt nok en mærkelig fornemmelse bare at stå der og være skytte. Jeg præsterede at lave et enkelt forbiskud til en sneppe og jeg må tilstå, at det hverken var hundefolketes eller sneppes skyld at jeg bommede, for fuglen kom perfekt og lavede ikke de klassiske sneppe-undvigemanøvre. Der blev ikke leveret noget vildt til paraden, men på trods af dette, havde vi en god dag i superflot solskinsvejr. (Men det var nu underligt ikke at have en hund med)
I den forgangne uge har jeg været ude at rejse med mit arbejde og her kunne jeg jo ikke rigtig have hundene med, så de sorte har været en tur i Vildbjerg for at blive passet hos Lis og Leif og deres små søde tollere. Lis havde lovet at hun ville lære hundene at ligge i sofaen og den slags. Desværre glemte jeg at få den kommando Lis har brugt til øvelsen, da jeg hentede dem, så jeg har endnu ikke set, hvor dygtige de er blevet. Da jeg dagligt havde fået mail med meldinger om lange gåture, både med og uden flexline, var jeg lidt bekymret for om hundene ville med mig hjem, men de gik heldigvis godvilligt med ud til bilen da vi skulle køre. I stedet for at køre lige hjem efter afhentningen, tog Leif og jeg en tur til Haunstrup med Daisy, Freja og Frida, hvor vi lavede en kombination af gåtur og lidt træning. Vi måtte uheldigvis efterlade en dummy højt oppe i træ, da sigtet på min kastearm er kommet ud af justering.
I denne weekend har både Frida og Freja været med på jagt i området omkring Skellerup. Freja og Frida var med på skift og i et par af såterne var de med begge to. Frida tog næsten stand af en fasanhøne og da hun fik den lettet på min kommando, lettede en anden høne lige ved siden af. Begge fugle drejede af inden skytterne, så vi måtte nøjes med at nyde det flotte syn. Freja tog revanche fra sidste jagt hun var med på, for denne gang hentede hun en hare, som hendes fører havde skudt.
Det var som sædvanlig en rigtig hyggelig dag, hvor vi fik set en mase vildt.

Ingen kommentarer: