søndag den 27. september 2009

Lidt træningsnyt

Efter en periode med lavt træningsblus, er Frida og jeg tilbage til det, der helst skulle være normalt i weekenden, nemlig et større træningspas både lørdag og søndag.
I går, lørdag, var der fokus på aflevering fra vand og her måtte jeg sande, at når man har haft problemer på et område, er det en rigtig dum ide at starte med samme sværhedsgrad som man stoppede med sidste gang, selv efter en kort pause. Efter et par dårlige afleveringer gik det op for mig, at jeg selvfølgelig skulle være startet med at rykke et par trin ned af 'sværhedsstigen' og da vi gjorde det, gik det nogenlunde. Langt fra perfekt, men vi sluttede med succes og næste gang husker jeg forhåbentlig at skrue ned for ambitionsniveauet, så det også virker første gang.
I dag, søndag, har har haft fokus på vildtbehandling og til det formål havde jeg tøet en due og en and op. Først lavede vi en markering med duen og hvis man ser bort fra Frida's høje fart, der gav en lidt sjusket opsamling gik det fint. Ved næste markering gik det så helt galt, for duen blev hængende i et fyrtræ og det var ikke let at få den ned igen. Jeg tror at de første 10 grenstykker, i underarmstykkelse jeg kastede efter fuglen blev hængende i træet tæt omkring fuglen (meget kraftig massetiltrækning?), der til gengæld ikke rørte sig ud af flækken. Til sidst kom duen heldigvis ned og vi kunne forsætte med nogle flere markeringer, som gik fint. Så prøvede vi med anden, og også her var der plads til forbedring i den første opsamling. Afleveringerne var heller ikke gode de første par gange, men vi fik det til at virke til sidst.
Den kommende uge står på afslutning af overgangsholdet og så er det jo 1. oktober på torsdag, hvor jagtsæsonen for alvor går i gang.

2 kommentarer:

Anonym sagde ...

Uha Martin. Hvad sker der dog?? To opdateringer på én måned! Keder du dig???

Jeg kunne godt lide dit link til "markering med duen" :-)

Vi ses i morgen til træningsafslutning. Jeg medbringer mand og barn, som begge kan sættes i arbejde :-)

Tollerhilsen
Lis

Martin sagde ...

Ja, jeg tænkte nok at det også var galt med endnu en opdatering ;o)

Lad mig benytte lejligheden til, også i denne snævre kreds, at ønske tillykke med den beståede Working Test.