tirsdag den 30. december 2008

Sidste jagt i 2008

2009 er vist lige om hjørnet.Selv om det egentlig ikke var meningen at Frida skulle mere på jagt i år, kom hun med på et afbud i dag , da Basco er blevet skadet og måtte blive hjemme (hvilket han vist ikke var helt tilfreds med, men det er en anden historie) Dagens drev bestod således af Freja, Frida og Billy, en sort lab-tæve, der vistnok var med på drivjagt for første gang. Til min glæde kunne jeg konstatere at træningen med at få Frida til at blive lidt tættere på når vi driver, tilsyneladende har hjulpet, for hun holdt sig inden for fornuftig afstand under hele jagten. Der blev set både snepper og rådyr, men bortset fra et par optimistiske forbiskud til en sneppe, nøjedes vi med at se vildtet. Endnu en gang kunne jeg konstatere, at det er ligesom om at der kommer friske batterier i Freja, når der bliver skudt. Ja, motivation er også vigtig for hunde.
For ikke at "tøserne" skulle glemme, hvad de var med for, kastede jeg et par enkeltmarkeringer med en dummy, da jagten var slut og bortset fra at Frida ville hente det hele, gik det det fint.
Du kan se billeder fra jagten her.

Lad mig slutte dette indlæg med at ønske godt nytår til alle der måtte læse det.

Ingen kommentarer: