søndag den 8. januar 2012

Back in business

Så er jul og nytår vel overstået. Det mest spændende der er sket på hundefronten er nok  at jeg 2. juledag, selv fjernede drænet fra Frida syning (jeg havde skam fået lov af dyrelægen) og i onsdags fik hun fjernet trådene hos Center Dyreklinik i Viborg. Selv om jeg selvfølgelig er klar over, at jeg har et godt og tillidsfuldt forholdt til min lille vovse, er jeg alligevel imponeret over at hun bare sad stille og roligt, mens både dræn og tråde blev fjernet.
I dag er jeg startet med at træne et begynderklassehold i Haunstrup og  Frida fik trænet for første gang siden mødet med pigtråden før jul. Først startede vi med at Frida prøvede alle øvelserne som begyndeklasseholdet skulle have, hvilket dybest set var en masse enkeltmarkeringer, som jeg krydrede med et par lette dirigeringer, bare sådan for hyggens skyld. Da begynderklassentræningen var overstået, blev Frida rykket ud af bilen igen, for at træne sammen med en hel flok tollere. (Ja ja, der var kun tre plus en enkelt der kun var med til pauserne). Leif havde lagt et super frit søg, der ud over at ligge på en stejl skrænt, udmærkede sig ved at nogle dummyer var gemt under visne blade og andre lidt oppe i træerne. Efter en moden debat lavede vi nogle dirigeringer og til slut lavede vi endnu et frit søg. Alle hundene klarede opgaverne super flot, så det var en herlig start efter en forholdsvis lang pause.

3 kommentarer:

Anonym sagde ...

Dejligt at du kunne brille lidt med din lille sorte.
mor

Lis sagde ...

Moden debat?? Er det nu ikke tilladt at diskutere, hvordan man bedst udfører en øvelse, så hundene får serveret en øvelse, så det bliver en succes??? :-) Tak for en dejlig eftermiddag med god træning. Måske vi skulle gentage succes'en på søndag???

Martin sagde ...

He he, i lige måde og vi er klar ;o)