søndag den 10. januar 2010

Et par dage i sneen

Et af mine nytårsforsætter er, at der ikke må være alt for meget stilhed her på bloggen. (og hvis I tror på det, så har jeg også et Eiffeltårn til salg).
Midtjylland har, som de fleste sikkert har opdaget, været dækket af sne siden sidste indlæg og selv om vi er nogle hårde hunde, så giver det altså nogle begrænsninger i træningen. Det er f.eks. ikke let at træne gode afleveringer, når dummier og duer bliver pakket ind i sne, efter en enkelt afhentning. Jeg tror i hvert fald ikke på, at det er rart at have sådan en isklump i munden. Fridas træning har derfor været lidt dirigering, hvor jeg har haft tilpas mange dummier med, så vi hele tiden har kunne bruge en snefri dummy. Vi har også trænet afleveringer med en due hjemme i indkørslen og selv om dette lyder banalt, så er det endnu en gang min holdning at man ikke skal være for dygtig til at lave meget simple øvelser, specielt ikke hvis der er problemer med delelementer, hvilket Frida og jeg stadig har med afleveringer.
Færtforholdene er heller ikke for gode, når det er vindstille og hård frost. Dette måtte Frida og jeg sande, da jeg kastede en markering med en kanvasdmummy, ned ad en bakke i hundeskoven i Ulvedal. Selv om hun virkelig prøvede kunne Frida ikke finde dummyen og det viste sig at den havde kørt ca. 1½ meter under sneen og så et det ikke let.
Freja har måtte nøjes med de vanlige gåture, runder i haven og almindelig afslapning indenfor i varmen, hvilket hun virker forholdsvis tilfreds med.

Den 3. januar var Frida og jeg på sæsonens sidste fællesjagt i Ulbjerg og selv om der ikke blev skudt andet end en enkelt fasankok, som Basco hentede meget flot, havde vi god dag i det kolde vejr. Da jeg lige har opdaget muligheden for at indsætte et lille diasshow fra Picasa, får I lige et fra jagten her:

4 kommentarer:

Anonym sagde ...

Hvad skal du have for de Eifeltårn????

Tollerhilsen
Lis

Martin sagde ...

Du kan få et for hund ;o)

Anonym sagde ...

Hvordan går det med nytårsforsættet?
mor

Martin sagde ...

Vil du ikke hellere købe et Eiffeltårn?