søndag den 22. november 2009

Uge 47

Ja, kære læser, hold nu fast, for her kommer der allerede et indlæg for ugen der er gået.
Tirsdag var Freja og jeg på morgentræk ved Hjarbæk fjord sammen med Martin. Basco var ikke med, da han havde skånetjeneste. (Det er hårdt at være hund i jagtsæsonen.) Vi lettede en del ænder i vandhullet, da vi gik på plads, men det skete der ikke noget ved ;o). Selv om vejret blev meget bedre end forventet kom der ikke mange fulgle, så vi måtte endnu en gang tage tomhændet hjem (godt vi ikke skal leve af det.)

I går, lørdag, var Freja og jeg på jagt hos Jens og efter jyske forhold så vi forholdsvis mange fasaner og en del rådyr. Freja fik faktisk en del af fasanerne på vingerne og jeg skød 3, hvor Freja hentede og afleverede 2 af dem uden problemer. Den sidste fandt Fnug :o) Vi var 6 jægere og 4 hunde, så Freja fik lov til at holde pause fra driveriet en gang i mellem og derfor var hun ikke så hårdt ramt lørdag aften/søndag morgen, som jeg havde frygtet.
I dag, sødag, var Freja og jeg på jagt i Ulbjerg. Helt som vejrgætteren havde lovet, regnede det hele dagen og på trods af fint hundearbejde fra en gæstehund, Basco og Freja var paraden ganske tom (igen). Skytterne fik ellers muligheder til både ænder og snepper, men der er som bekendt en stor mængde luft omkring fugle i flugten, som er lettere at ramme.
Det går langsom, men sikkert fremad med Frida's pote, så jeg håber at vi kan genoptage træningen efter næste weekend.

Ingen kommentarer: